Alle typen horloges
Horlogekleuren
Horlogebandjes
Merken
Soorten horlogebanden
Apple watch
Alle horlogemerken
Alle typen horloges
Horlogekleuren
Horlogebandjes
Merken
Typen
Apple watch
Prijsklassen
Soorten kinderhorloges
Vintage
Tweedekans
Populaire horlogebatterijen
Populaire gereedschappen
Cadeau tips
Kennis & weetjes
Outlet
Tweedekans
Vanaf 1 oktober 2016 biedt HWG u gratis 1 jaar extra garantie op horloges. Dit is een speciale en unieke service waarbij wij de fabrieksgarantie bij uw horloge gratis een jaar verlengen.
De startdatum van de fabrieksgarantie is de datum op uw garantiebewijs of de datum op uw factuur.
Voor de (fabrieks)garantiebepalingen en duur van de garantie kunt u het garantiebewijs/boekje bij uw horloge raadplegen. Verder gelden de volgende voorwaarden:
- De extra garantie geldt alleen voor horloges die vanaf 1 oktober 2016 zijn gekocht bij HWG en gaat in vanaf 1 dag na afloop van de fabrieksgarantie.
- De fabrieksgarantie is wereldwijd te claimen bij alle officiële dealers. De HWG-garantie is alleen geldig bij Horloge.nl.
- Horloges van merken waarvan HWG officieel dealer is, maar die niet zijn gekocht bij HWG, kunnen wel bij HWG worden aangeboden voor reparatie onder garantie, binnen de termijn van de fabrieksgarantie. Voor deze horloges geldt niet de gratis extra 1 jaar gratis garantie van HWG na afloop van de fabrieksgarantietermijn.
- De extra garantie geldt niet voor horlogebanden en andere accessoires.
- Gebruik van originele merkonderdelen bij reparatie onder de extra HWG garantie is afhankelijk van beschikbaarheid bij de fabrikant.
- Ingeval van bedrijfsbeëindiging van de fabrikant, bijvoorbeeld door faillissement, kan HWG bij reparaties gebruik maken van niet-merkgebonden reserveonderdelen
* Geldt niet voor smartwatches. Lees hier alles over de garantievoorwaarden voor smartwatches
Meestal stopt een quartz horloge wanneer de batterij leeg is. U kunt de batterij laten vervangen door een vertrouwde juwelier of officiële dealer van het merk. Als het horloge dan nog niet werkt, moet het horloge bij een officiële dealer worden aangeboden voor reparatie onder garantie.
Mechanische horloges kunnen een afwijking vertonen in het op tijd lopen. De grens voor deze afwijking ligt op +6 minuten -4 minuten per 24 uur. Aangezien dit per merk verschilt, kunt u dit ten alle tijden terugvinden in de bijgeleverde handleiding. Heeft uw horloge duidelijk een grotere afwijking? Dan kunt u bij een erkende dealer van het merk terecht. Zorg ervoor dat u uw garantiekaart meeneemt.
Als u de garantie op uw horloge wilt claimen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice afdeling. Gelieve de geldige, gestempelde garantiekaart en / of aankoopfactuur bij uw garantie claim te voegen. Garantie wordt verleend door de meeste geautoriseerde juweliers en officiële verkooppunten. Sommige merken vragen u naar het verkooppunt te gaan waar u het product heeft gekocht. Lees de garantiekaart / boekje voor meer informatie.
Wanneer u gebruik wilt maken van de extra HWG garantie, accepteren wij de gestempelde garantiekaart, of de HWG-factuur als garantiebewijs.
Helaas vallen horlogebanden niet onder de fabrieksgarantie. Echter voelen wij met u mee, en vinden wij dat u recht heeft op een goed functionerend product. Als u denkt dat het product dat u hebt ontvangen een productiefout heeft, vragen wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice en ons duidelijke foto's te sturen van het probleem. Met behulp van deze foto’s kunnen wij het probleem vaststellen, en samen met u een passende oplossing vinden.
Helaas valt het horlogeglas niet onder de fabrieksgarantie. Breuk door stoten, impact, vallen, enz. valt nooit onder de garantie. Wanneer u het vermoeden heeft dat de breuk gevolg is van een fabricagefout, neem dan contact op met onze Klantenservice.
Nee, als u een horloge voor reparatie of een garantieclaim terugstuurt, hoeft u alleen het horloge en een geldige garantiekaart en/of aankoopfactuur aan ons op te sturen.
Voor smartwatches gelden andere garantievoorwaarden dan voor reguliere horloges. Hier leest u alles over de garantievoorwaarden voor Smartwatches.
Lees a.u.b. in het garantieboekje goed na, wat precies door de garantie gedekt wordt. U moet altijd het garantieboekje en -kaarten goed bewaren ingeval u ze onverhoopt nodig mocht hebben.
In het algemeen dekt de fabrieksgarantie defecten, die zich voordoen in materialen en het uurwerk. De fabrieksgarantie dekt geen schade door normaal dagelijks of overmatig gebruik of misbruik aan de armband, aan aanhangsels of aan het glas. Ook wordt waterschade niet gedekt, indien het horloge niet is gebruikt volgens de door de fabrikant gestelde richtlijnen. De garantie dekt niet de levensduur of het vervangen van de batterij. De garantie wordt gewoonlijk ook nietig verklaard, indien onbevoegde reparaties zijn uitgevoerd door iemand anders dan een erkende handelaar van het merk.
Voor alle merken, waar wij officieel dealer van zijn op onze site, ontvangt u een wereldwijde fabrieksgarantie, die bij iedere officiële dealer van dat merk aangevraagd kan worden. Natuurlijk verlenen wij ook hulp, indien u aanspraak wenst te maken op garantie. In alle gevallen zal het horloge worden gecontroleerd en eventueel worden gerepareerd door een gelicenseerde horlogemaker of door de fabrikant zelf. Horloge opbergdozen en automatisch opwindmechanismen vallen ook onder de garantievoorwaarden en hebben een maximale garantieperiode van twee jaar.
Second Chance horloges vallen niet onder de fabrieksgarantie. Dit betekent dat u niet bij een andere dealer terecht kunt voor een garantieclaim.
Wij beschikken over een eigen atelier, waar u via ons alsnog één jaar gedekt bent voor eventuele defecten die zich voordoen in materialen en het uurwerk.
Deze Holland Watch Group garantie dekt geen schade door normaal dagelijks gebruik, of overmatig gebruik of misbruik aan de armband, aan aanhangsels of aan het glas.
Als verkopende partij zijn wij onverminderd verantwoordelijk voor de wettelijke garantie op onze producten.
Dit betekent, dat wij als eerste partij verantwoordelijk zijn voor de garantie ookal biedt een fabrikant van een product wereldwijde garantie.
In het geval u een horloge wilt terugsturen om onder garantie gerepareerd te worden, verzoeken we u contact met ons op te nemen.
Na ontvangst controleren we het horloge en bepalen we of uw klacht onder de garantie valt en zo ja, dan zullen het horloge naar de fabrikant sturen. In het geval, dat we denken, dat het niet onder de garantie valt, zullen we u dat zo snel mogelijk laten weten. Meestal is de reparatietijd rond de 4-7 weken, dit ligt aan de beschikbaarheid van de onderdelen.
Horloge.nl maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Voor sommige soorten hebben we je toestemming nodig.
De noodzakelijke cookies en anonieme statistieken zijn altijd automatisch actief; als je op "accepteer alle cookies" klikt, accepteer je ook de optionele cookies. Wanneer je zelf wilt kiezen welke cookies je aanzet, klik je op “cookie instellingen”.
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Voor sommige soorten hebben we je toestemming nodig.